Πέμπτη, 3 Ιουνίου 2010

Η Μυθωδία και το μήνυμα



((( Η ομάδα Πελασγός έχει κάνει τη δική της απόδοση του έργου της Μυθωδίας. Ο εκπρόσωπός τους μίλησε τηλεφωνικώς στην εκπομπή "Οι Πύλες του Ανεξήγητου")))) ΒΛΕΠΕ ΒΙΝΤΕΟ



"Η Μυθωδία και το μήνυμα προς εξωγήινους!"

* Συντάκτης: Ελένη Αλειφέρη, Δημοσίευση: 11/12/2009

"Η μουσική δεν είναι τέχνη, αλλά επιστήμη... Είναι το ίδιο το σύμπαν , άρα και η έκφραση του " υποστηρίζει ο πολυβραβευμένος συνθέτης Vangelis - ο δικός μας Βαγγέλης Παπαθανασίου. Η NASA αναγνωρίζοντας, εδώ και χρόνια, τη σύνδεση της μουσικής του Βαγγέλη Παπαθανασίου με το σύμπαν και το ενδιαφέρον του για τα συμπαντικά θέματα, εξέφρασε στη δισκογραφική εταιρία Sony Classical, την επιθυμία της να συνδυαστεί η αποστολή της «2001 – Οδύσσεια στον Άρη» με το έργο «Μυθωδία». Ενα υπερθέαμα που παρουσιάστηκε στις 28 Ιουνίου του 2001 στο Ολυμπιείον, τον Ναό του Ολυμπίου Διός στην Αθήνα.
O Scott Bolton , αστροφυσικός συνεργάτης της ΝΑΣΑ και υπεύθυνος για τη "Μυθωδία" μίλησε στο Pyles.tv και τον Γιάννη Μούτσο για όλα εκείνα που τους ενέπνευσαν και οδήγησαν στο "μαγικό" πάντρεμα της εξερεύνησης του διαστήματος με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.
"Η αρχαία Ελλάδα, ήταν οδηγός μας για την Μυθωδία."
Γιάννης Μούτσος : "Ποιος ήταν ο στόχος σας όταν ξεκινούσατε την δημιουργία της "Μυθωδίας" που συνέθεσε ο συνθέτης Βαγγέλης Παπαθανασίου;"
Scott_Bolton.jpg "Η σύνθεση του μουσικού έργου "Μυθωδία" ήταν μια συνεργασία μεταξύ του Βαγγέλη και μιας ομάδας ατόμων ανάμεσά τους και εγώ. Η πρόθεσή μας ήταν να εκφράσουμε τη φυσική σύνδεση μεταξύ των συνθέσεων και της εξερεύνησης , η οποία πραγματοποιήθηκε χάρη στη ΝΑΣΑ μέσω της διαστημικής αποστολής στον Άρη , "Οδύσσεια".
Γ.Μ: "Τι ακριβώς είχε στο μυαλό του ο κ. Παπαθανασίου και εσείς όταν ξεκινήσατε τη σύνθεση αυτής της συμφωνίας; Ίσως έναν συνδυασμό επιστημονικών στοιχείων και φιλοσοφικών θεωριών;"
"Λάβαμε υπόψη μας όλες τις έρευνες που είχε επιτελέσει η ΝΑΣΑ σχετικά με την εξερεύνηση του διαστήματος και την προέλευση του ανθρώπινου γένους μέχρι εκείνη τη στιγμή."
Γ.Μ : "Η αρχαία Ελλάδα μοιάζει να εχει σημαντική θεση στην έμπνευση σας."
"H επιστημονική έμπνευση κάθε επιστήμονα είναι προσωπικό ζήτημα.
Ο Βαγγέλης (Παπαθανασίου) και εγώ συνεργαζόμασταν χρόνια επιδιώκοντας την επιστημονική γνώση. Οι ρίζες αυτής της επιδίωξης βρίσκονται στους αρχαίους Έλληνες. Προσεγγίσαμε το ζήτημα αυτό από τη φιλοσοφική του πλευρά συνδυάζοντας πάντα την έρευνα με τη μουσική , τις τέχνες, τα μαθηματικά. Στο έργο αυτό, τη "Μυθωδία", εισαγάγαμε το τρόπο σκέψης των αρχαίων Ελλήνων και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε ποιοι είμαστε, ποιος είναι ο ρόλος μας και με ποιο τρόπο λειτουργεί η ανθρώπινη φύση.
Η σύζευξη λοιπόν επιστήμης , τέχνης, μουσικής και μαθηματικών μας παραπέμπουν στον ισχυρισμό του Πλάτωνα : οτι οι μελωδίες και η αστρονομία δεν είναι τίποτα περισσότερο από αδελφές επιστήμες. Αυτό που ουσιαστικά είχαμε να κάνουμε ήταν να περιπλέξουμε την μουσική με την επιστήμη και να δημιουργησουμε έναν ιστό που οδηγεί κατευθείαν στο διάστημα! Για να το καταφέρουμε αυτό, μελετήσαμε τη σύνθεση του Βαγγέλη σε συνδιασμό με διάφορες φωτογραφίες της ΝΑΣΑ από το σύμπαν και από τον Άρη και επιχειρήσαμε να συνδέσουμε το συναίσθημα που πήγαζε από τις εικόνες με τη μουσική."

"Η Μυθωδία, θα μπορούσε να είναι μια μορφή επικοινωνίας με εξωγήινους πολιτισμούς!"
Γ.Μ : "Βασικός δηλαδή οδηγός στην προσπάθεια της σύνθεσης του έργου ήταν το συναίσθημα που δημιουργήθηκε από τις φωτογραφίες και τις μελωδίες;"
"Όχι μόνο από το συναίσθημα. Παρατηρώντας τις φωτογραφίες της NASA ξεκινούσε ένας διάλογος μεταξύ μας που μας οδήγησε σε μια φυσική επαφή. Τις χρησιμοποιούσαμε κατά καιρούς και κατόπιν μιλούσαμε ώρες ατελείωτες για να εκφράσουμε αυτό που υποδήλωναν για εμάς και τα επιστημονικά δεδομένα της ΝΑΣΑ"
Γ.Μ : "Αυτό που προέκυψε τελικά θα μπορούσε να ειναι ένας τρόπος επικοινωνίας με εξωγηινους πολιτισμούς? Ένα μήνυμα από την ανθρωπότητα για το άγνωστο που υπάρχει εκεί έξω?"
"Βεβαίως! Η "Μυθωδία" θα μπορούσε να είναι ένας πιθανός τρόπος επικοινωνίας με εξωγήινες μορφές ζωής. Πιστέψτε με ,υπάρχουν πολλοί άλλοι δίαυλοι που σηματοδοτούν επικοινωνία με εξωγήινους πολιτισμούς ή άλλες μορφές από αυτές που γνωρίζουμε εδώ στη Γη...."
ΠΗΓΗ(( http://www.pyles.tv/News/ufo/Mythodia-minima-pros-exogiinous.aspx ))

......................


Από το 2003. έχουν γίνει από πολλούς αρκετές προσπάθειες για να αποκρυπτογραφηθούν τα λόγια της Μυθωδίας. Ωστόσο, η σημαντικότερη δουλειά φαίνεται ότι έχει γίνει από το όνομα Εχετλαίος, (www.geocities.com/ehetlaios/)Ο Εχετλαίος με ειδική κάρτα ήχου και κατάλληλο σόφτγουερ κατόρθωσε να απομονώσει τις διάφορες συχνότητες των μερών του έργου και να αποκωδικοποιήσει το «λιμπρέτο» της Μυθωδίας!
Παρακάτω παραθέτουμε τα «λόγια» αυτά, που μέσα από μια συναυλία πλήρως οργανωμένη και χρηματοδοτημένη από τη NASA, συνόδευσαν τη σοβαρότερη αποστολή της έως σήμερα προς στον Άρη. Συναυλία η οποία, τη στιγμή της εκτέλεσής της, εκπεμπόταν με ειδικά δορυφορικά κάτοπτρα της NASA προς το ουράνιο στίγμα της περιοχής του πλανήτη Άρη και του διαστημοπλοίου της NASA που τον πλησίαζε! (*)

Μέρος 1o:
ο) ΔΙ.... Α Ε.... ΛΑ (10 φορές)
ΕΛΑ
ΔΙ... Α Ε... ΡΩ... ΤΑ
ΕΣΥ ΠΑΙ ΔΕΙ... ΕΛΑ
ΕΣΥ ΠΑΙ ΔΕΙ
ΖΗ... ΤΟ ΣΥ Ε... ΛΑ
ΕΣΥ ΠΑΙ ΔΕΙ (2 φορές)
ΔΙ..Α ΣΥ ΘΕ ΜΟΥ
ΕΣΥ ΠΑΙ ΔΕΙ (3 (φορές)
ΕΣΟ ΜΕΝ ΣΥ
ΕΣΥ ΠΑΙ ΔΕΙ (3 (φορές)
ΕΝ ΖΗΝ ΘΕ... ΟΣ (2 (φορές)
ΖΗ... ΤΟ TE ΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΘΕΕ (2 φορές)
ΜΟΝΗ ΤΕ ΤΟΥ ΔΙΑ ΜΕΝ (2 (φορές)
ΠΑΙ ΖΕΥ ΠΑΙ ΔΗ ΠΑΙ ΔΗ (2 (φορές)

Μέρος 2o
ΔΕΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟΝΤΟΣ ΔΙΗ (4 (φορές)
**ΔΙ-
ΔΕΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟΝΤΟΣ ΔΙΗ
** ΑΤΕ
ΔΕΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟΝΤΟΣ ΔΙΗ
** ΤΗΝ ΔΗ
ΔΕΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟΝΤΟΣ ΔΙΗ
** ΜΗ... ΤΡΑ
ΔΕΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟΝΤΟΣ ΔΙΗ
... ΛΑ ΔΙ... Ι... ΑΑ... ΑΑ ΔΕΙ
ΔΕΟΜΕΝΟΙ ΔΕΟΜΕΝ ΣΟΙ ΔΕΟΜΕΝ (;) ΔΕΟΜΕΝΟΙ (4 φορές)



Πολύ σωστά έχετε καταλάβει. Είναι ακριβώς αυτό: Μια επίκληση προς τον Δια, τον «θεό όλων των θεών», κατά τους αρχαίους Έλληνες!
Απίστευτο δεν είναι; Να συνοδεύει π NASA, εν έτει 2001, μια επιστημονικότατη αποστολή της με ωδές προς τον Δία; Γιατί; Μήπως, τελικά, αυτό που επιμελώς, δεν προβάλλεται για χιλιάδες χρόνια, η σημερινή επιστήμη το αναγνωρίζει και το θεωρεί ως την αληθινή οδό προς τη γνώση•

Εξάλλου, στο β' τμήμα του 1ου μέρους, οι φράσεις με τα αστεράκια που άδονται από τη γυναικεία χορωδία, καλούν μαζί με τον Δία και τη θεά Δήμητρα. Γιατί;
Έχει εκφραστεί η άποψη ότι έτσι εστάλη το σήμα σε "εκείνους" που παρακολουθούν»!!), ότι τα Ελευσίνια θα ξαναρχίσουν να τελούνται και οτι ήδη εκκίνησαν από εκείνο το βράδυ! Ακόμα, έχει λεχθεί ότι, εκείνο το βράδυ του Ιουνίου του 2001, η ανθρωπότητα έγινε μάρτυρας της πρώτης επίσημης δήλωσης από ένα μικρό ίσως τμήμα της παγκόσμιας εξουσίας του πλανήτη περί του ποιοί θεωρεί ότι είναι οι πραγματικοί άρχοντες του κόσμου και του διαστήματος...

Με μεγάλη προσοχή, πρέπει να εστιάσουμε στα φωνητικά του 4ου και χρονικά μεγαλύτερου μέρους της συμφωνίας διότι εμφανίζει τη μεγαλύτερη «απόκρυψη» στο τι λένε τα vocals. To ίδιο μέρος έχει πολλές και κλιμακούμενες αλλαγές, επανάληψη κάποιου αδιευκρίνιστου ακόμα μουσικο-χορωδιακού μοτίβου, ενώ τελειώνει με μια σειρά συμφωνικών effects που παραπέμπουν υποσυνείδητα σε εντάσεις γένεσης και δημιουργίας.

Το χαρακτηριστικότερο όμως όλων είναι ότι, το βράδυ της συναυλίας, ενώ αυτό το 4ο μέρος τελείωνε πάνω από τον ναό του Ολυμπίου Διός, εκείνες τις στιγμές ξεπρόβαλε μέσα από τους στύλους, ολοφώτεινος ο Αρης και, στα δεξιά του, στο ουράνιο στερέωμα, ο αστέρας Πάρις του αστερισμού του Ωρίωνα.

Για να μπορέσει όποιος το επιθυμεί να έχει μια πλήρη μουσική και νοητική εικόνα ΤΗΣ ΜΥΘΩΔΙΑΣ, Είναι αναγκαίο να ακούσει το κάθε μέρος ξεχωριστά, ενώ παράλληλα να ακολουθεί τα φωνητικά που το συνοδεύουν. Ακόμα προτιμότερο θα ήταν να προσηλωθεί κάποιος στο έργο, μέσω του σχετικού DVD που κυκλοφορεί.

Βεβαίως, παραμένουν αναπάντητα κάποια ερωτήματα όπως: Γιατί η NASA προχώρησε σε αυτήν τη συναυλία; Γιατί επελέγη ο Βαγγέλης ΠαπαΘανασίου; Γιατί δεν έχουν εκδοθεί και κυκλοφορήσει επισήμως τα φωνητικά του έργου; Ειδικό δε, γιατί η συγκεκριμένη συναυλία συνδυάστηκε με την αποστολή διαστημοπλοίου στο Άρη; Και τι ακριβώς κάνει τελικά σήμερα αυτό το διαστημόπλοιο;

Ολόκληρη η συναυλία, από την παραμικρή λεπτομέρεια μέχρι και την ακριβή ώρα που θα παιζόταν το κάθε τμήμα της Μυθωδίας, σχεδιάστηκε και χρηματοδοτήθηκε πλήρως από τη NASA, τη γνωστή Εθνική Αμερικανική Υπηρεσία Διαστήματος.

Η NASA επέλεξε την Ελλάδα -για την ακρίβεια, το ζήτησε σχεδόν ενάμισι χρόνο πριν από την Ελληνική Κυβέρνηση για να δημιουργήσει με τη βοήθεια της αριστουργιματικής μουσικής του Βαγγέλη Παπαθανασίου, μέσα από τον Ναό του Ολυμπίου Διός, τις «κατάλληλες συνθήκες» προκειμένου η αποστολή της προς τον Πλανήτη Άρη να στεφθεί με επιτυχία!

Εκείνες ακριβώς της ώρες, η αποστολή έμπαινε στην πιο κρίσιμη φάση της: της προσέγγισης του διαστημοπλοίου σε κατάλληλο επίπεδο, ώστε να προετοιμαστεί για είσοδο σε τροχιά γύρω από τον κόκκινο πλανήτη. Πράγμα που τελικά όχι μόνο έγινε επιτυχόν, αλλά, επιπλέον, ενώ η αποστολή ήταν προγραμματισμένη να τελειώσει την Τρίτη 31 Αυγούστου του 2004, μετά τη λεπτομερή χαρτογράφηση του Άρη, αποφασίστηκε να συνεχιστεί «τουλάχιστον» μέχρι και το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας!

Διαπιστώθηκε μάλιστα η άψογη τεχνική κατάσταση του δορυφόρου, όσο και το ότι τα καύσιμα του Οδυσσέα, σύμφωνα με «νεότερους σωστότερους υπολογισμούς» της NASA φάνηκε ότι μπορούν να διαρκέσουν για τουλάχιστον μία ακόμα δεκαετία. (Είναι φανερό ότι το πρόγραμμα σκόπευε πολύ μακρύτερα απ' ότι ανακοινώθηκε). Αποφασίστηκε λοιπόν ότι θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται για επιστημονικές μετρήσεις που αφορούν στον Άρη, αλλά και για να παίζει τον ρόλο ενός επικοινωνιακού διαμεσολαβητή μεταξύ Γης και μελλοντικών αποστολών.

Του Γ.Πηλιούνη σε παλαιότερο περιοδικό «Τρίτο Μάτι».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιχνηλάτης

Ιχνηλάτης
Ακολουθώντας τα χαμένα ίχνη......